Forfatterarkiv: Oljenytt

Com4 og Tampnet med 4G offshore

Tampnet har gjort store investeringer for å bygge verdens beste og største offshore 4G nettverk.

Com4 har inngått en avtale om å levere mobil datakommunikasjon over Tampnet sitt 4G-nett i Nordsjøen. Com4 blir med dette Tampnet sin første roamingpartner i Europa, og vil nå kunne levere de samme IoT-tjenestene til sjøs som på land.

Enormt potensiale

Stein André Larner, CEO i Com4, sier at det ligger et enormt effektiviseringspotensiale innenfor offshore.

-Med lavere oljepriser må oljeselskapene effektivisere for å kunne drive lønnsomt. Oljeselskapene er derfor i full gang med å digitalisere prosesser og verdikjeder. Internet of things (IoT) er en sentral del av oljeselskapenes digitaliseringsagenda.

Eksempler på bruk av IoT innenfor offshore er mobil datakommunikasjon til tablets, maskiner og ulike former for sensorer. Slike sensorer kan måle trykk, bevegelse, temperatur, fuktighet m.m. Et annet eksempel er asset management hvor oljeselskapene sporer hvor reservedelene befinner seg ved hjelp av GPS og mobil datakommunikasjon. Nedetid for en oljeplattform betyr tapt inntekt og dersom det raskt kan identifiseres hvor en reservedel befinner seg reduseres nedetid og lønnsomheten øker.

”Remote engineering” er også et område i vekst. Tidligere måtte oljeselskapene leie inn dyre ekspertressurser med spesialkompetanse med lang reisevei. Nå kan lokale ingeniører på oljeplattformene utstyres med HD kamera på hjelmen som trådløst sender live video til eksperter som sitter et annet sted i verden. Arbeidet kan utføres med lokale ressurser men med samme kompetanse som tidligere. Oljeselskapene sparer på denne måten tid og penger som igjen reduserer nedetid på oljeplattformen.

Posisjonert for å ri IoT-bølgen

CEO i Tampnet, Per Helge Svensson, sier at 4G LTE-nettverket er skreddersydd for trådløs kommunikasjon offshore. «Tampnet har gjort store investeringer for å bygge verdens beste og største offshore 4G nettverk. Dette nettverket er basert på vår undersjøiske fiber infrastruktur, som knytter plattformene til land i en robust ringstruktur. Oljeselskaper, serviceselskaper og produsenter av maskiner og sensorer kan gjennom LTE teknologien få samlet inn store mengder data, som igjen vil danne grunnlag for viktige beslutninger for å øke sikkerheten, og for å kunne øke effektiviteten innen boring og produksjon.»

Mobilkommunikasjon som bærer

Avtalen innebærer i praksis at Com4 nå kan levere de samme IoT-løsningene til sjøs som på land. Dette betyr et økt fokus på Machine-to-Machine (M2M) kommunikasjon som et viktig element i en mer kostnadsfokusert, smart og sikker offshorenæring.

–Tampnet er en strategisk viktig partner for oss, da de er verdensledende innen høyhastighetskommunikasjon offshore, med et solid nettverk basert på undersjøisk fiber. Videre har Tampnet detaljert kunnskap om oljebransjen etter å ha operert i dette spesialiserte segmentet i snart 20 år. Dette er en bransje med et enormt potensial hvor vi antar det kommer til å skje mye innen vårt fagfelt de neste to årene, sier Larner.

iO Data vil digitalisere oljebransjen

Daglig leder Andreas Heldal-Lund

En nyoppstartet bedrift i Sandnes skal gjennom innovasjon gjøre det enklere og rimeligere å sikre bedrifters informasjon. I dag går for mye tapt fordi det er for dyrt å gjøre noe med det. Det brukes for mye ressurser på å gjenfinne og digitalisere, samtidig som produksjon av ny informasjon vokser dramatisk. iO Data vil hjelpe norske bedrifter til å realisere verdien i all informasjonen de har.

iO Data ble startet av fem lokale gründere med lang erfaring fra informasjonsforvaltning.

«Vi tror alle tjener på at det er reell konkurranse i markedet. Det gir fornuftige priser og driver innovasjon. Fremtiden er digital og vårt fokus er å gi våre kunder et kvantesteg i riktig retning!», sier daglig leder Andreas Heldal-Lund.

Ved å automatisere prosesser vil man tilgjengeliggjøre og samtidig øke verdien av data. Mye data fra norsk kontinentalsokkel ligger fremdeles dårlig registrert på gammelt media. Mye data kan være i ferd med å gå tapt fordi teknologi og kunnskap forsvinner, og det er det iO Data ønsker å gjøre noe med.

iO Data skal hjelpe bedrifter over i sikre skyløsninger og digitalisere ustrukturert informasjon. Alt  skal gjøres enkelt tilgjengelig gjennom nettleser og mobiltelefonen.

«Vi fjerner bekymring for at informasjon går tapt og sparer kostnader uten store investeringer», legger Heldal-Lund til.

Med fokus på sikkerhet og kvalitet tilbyr iO Data også tjenester innen konvertering av data mellom datasystemer og informasjonsbærere – som magnetbånd og harddisker. Bedrifters evne til å omfavne digitalisering i de neste årene vil oppleve kvantesprang i effektivisering og konkurransefortrinn. Beregninger sier at operasjonelle kostnader forventes redusert med 3,6% og effektiviteten vil øke med 4,1% årlig for bedrifter som greier denne omstillingen.

Würth Norge satser på e-handel

Würth Norge satser på e-handel

Foto Würth - Det har aldri vært enklere og mer lønnsomt å være Würth-kunde. Markedssjef Kari Hagen i og salgssjef e-handel Gøran Ramstad i Wurth Norge AS forklarer: - Vi gjør det enklere for fagfolk å gjøre en god jobb. Kundene har tilgang til vårt omfattende produktspekter via både selger, butikk, kundesenter i tillegg til e-handel som er åpen døgnet rundt.

Foto: Würth
– Det har aldri vært enklere og mer lønnsomt å være Würth-kunde. Markedssjef Kari Hagen og salgssjef e-handel Gøran Ramstad i Wurth Norge AS forklarer: – Vi gjør det enklere for fagfolk å gjøre en god jobb. Kundene har tilgang til vårt omfattende produktspekter via både selger, butikk, kundesenter i tillegg til e-handel som er åpen døgnet rundt.

Würth Norge, en betydelig leverandør til den norske oljesektoren, digitaliserer og gjør den enda mer effektivt for kundene å handle.

Oslo onsdag 14. desember: – Kundene skal selv kunne velge hvordan de vil handle. Derfor kommer e-handel i tillegg til våre tradisjonelle kontaktpunkter selger, butikk og kundesenter. Vår strategi er klar, den dyreste skruen er den som mangler. Vi ønsker å tilby løsninger som muliggjør minst mulig produksjonsstans, forteller markedssjef Kari Hagen og salgssjef e-handel Gøran Mago Ramstad.

 

Würths solide posisjon i Norge er bygget opp gjennom mange år. Endringer har vært normalen siden starten, men nå skjer alt både i raskere tempo enn tidligere og med enda sterkere digitalt kundefokus.

 

Forenkler innkjøp

Würth møter den digitale hverdagen med å gjøre grep som forenkler hverdagen for kundene. Vi skal gjøre det enkelt for fagfolk å gjøre en god jobb.

– Det er viktig for oss å være tilgjengelige. Våre 350 selgere og 47 butikker er stammen i vår forretningsmodell. Med et kundesenter som står klare til å hjelpe, samt en nettbutikk i ny drakt ligger forholdene til rette for at kundene skal kunne nå oss når de måtte ønske.

 

Kloke valg

– Nå kommer E-handel i kombinasjon med rask levering for fullt. Våre proffe kunder har forlengst sett verdien av å kunne handle gjennom flere av de fire kontaktpunktene vi tilbyr, slik at de til enhver tid kan sørge for å holde sitt firma i full drift uten unødvendige avbrudd.

– Det er kostbart å la fagfolk vente. Vårt tilbud om ekspresslevering i kombinasjon med digitale løsninger for bestilling sikrer høy fart og presisjon, forklarer Hagen.  Vi har også en tjeneste som gjør det mulig for kundene å bestille på nett og hente varer i butikk etter stengetid.

 

Digitalt fokus

Salgsorganisasjonen er forsterket med en egen avdeling med fokus på digitale verktøy og E-handel. Gøran Mago Ramstad er utnevnt til salgssjef e-handel. Han har erfaring med digitale prosjekter for Würth-konsernet, hvor han har vært i snart fem år. Ramstad er kundeorientert og har forøvrig seks år i ledende stillinger. Han presiserer at han bruker nesten all ledig tid sammen med selgere og kunder for å skape ett inntrykk av hva brukerne etterspør.

– Selv om det kanskje høres logisk ut er det ikke alltid like enkelt å være brukerorientert. Dette er veldig viktig for oss, sier han.

 

Ny mobiltilpasset nettbutikk åpnet

– Avdelingen under ledelse av Ramstad er allerede i full sving, og ny mobiltilpasset nettside er lansert for flere måneder siden. Vi har hatt e-handelsløsning siden 2011 og har høstet gode erfaringer som ble brukt når vi satt opp den mobiltilpassede nye nettbutikken. De siste årene har vi hatt en vekst på mellom 30 og 40 prosent på nettbutikksalget, og forventer en enda større vekst med alle tiltakene som nå settes i gang.

– Jeg har som mål at vi skal ha gode digitale løsninger som kundene liker å bruke, understreker Gøran.

 

Kundeperspektivet

– Vi har hentet inn kompetanse på flere områder for å bygge opp slagkraft og salgskraft. Våre kunder har alle sin egen tilnærming til digital handel, vi tilbyr derfor flere ulike måter å handle på. Vi tilpasser oss kundenes ønsker og behov, det er slik det skal være.

– Kunder ønsker å handle i forskjellige kjøpskanaler til forskjellige tider og etter hvilke omstendigheter de er i. Kundene skal ha Würth tilgjengelig døgnet rundt, og skal kunne handle etter sine egne premisser, forklarer Ramstad

 

Løsninger

– Vi tilbyr ulike logistikk og innkjøpsløsninger. Kundeskanner, reolsystemer, integrering med innkjøpssystemer og  elektroniske fakturaløsninger. Den nye nettbutikken er bygget på en måte som gjør at kundene har stor fleksibilitet, understreker Ramstad.

Kundespesifikke handlelister, favoritter, hurtigshop og ikke minst hent i butikk er svært nyttige funksjoner. Med den nye siden har det aldri vært enklere å reservere varer i butikk. Nå kan kundene enkelt finne varer på mobilen og bestille henting i butikk. Vårt butikkpersonale pakker varene slik at de er klare for henting innen 60 minutter.

– For kunder som har mange besøk i våre butikker er dette svært tidsbesparende. Vi har også ekspresslevering fra butikkene våre. Vi leverer innen 2 timer fra alle våre 47 butikker, forteller Ramstad, som oppfordrer proffer med høye krav til å lage seg en bruker-ID på www.wuerth.no og prøve selv.

 

www.wuerth.no skal være mer enn bare en nettbutikk. Her får kundene også få tilgang til alle sine sikkerhetsdatablader, fallsikringsutstyr, dimensjonering av betongforankring og mye mye mer.

Würth ekspanderer i Rogaland og Hordaland

Würth ekspanderer i Rogaland og Hordaland

Würth satser kraftig i både Rogaland og Hordaland og inviterer til stor åpningsfest av logistikksenter og butikk på Bryne den 14. september.

Administrerende direktør Svein Oftedal i Würth Norge

Administrerende direktør Svein Oftedal i Würth Norge

– Deler av industrien her er ekstra konkurranseutsatt, tiden er inne for at vi gjør hva vi kan for å styrke logistikken og hjelpe våre kunder til å produsere mer, bedre og til riktig pris, forteller administrerende direktør Svein Oftedal i Würth Norge.

Toppmøte
Oftedal inviterer sammen med administrerende direktør Andreas Hoel i Würth Industri til offisiell åpning. Blant talerne finner vi ordfører Reinert Kverneland og Sebastian Würth, Head of Business Unit Offshore. På gjestelisten står alle gamle og nye potensielle kunder og samarbeidspartnere.
Øker slagkraften

Satser på Rogaland og Hordaland: Würth-konsernet ble etablert i 1945, har en kraftig vekstkurve og ligger helt på topp som foretrukket leverandør til en rekke bransjer og industrier. 14. september åpner milliardkonsernet en helt ny og spesiell forretning på Bryne.

Satser på Rogaland og Hordaland: Würth-konsernet ble etablert i 1945, har en kraftig vekstkurve og ligger helt på topp som foretrukket leverandør til en rekke bransjer og industrier. 14. september åpner milliardkonsernet en helt ny og spesiell forretning på Bryne.

– Würth Industri og Würth Norge er to selvstendige selskaper som nå samarbeider tettere for å tilpasse seg kundenes behov. Würth Industri er spesialist på festemidler og forbruksmateriell levert i markedsledende og kostnadsbesparende logistikkløsninger. Vi kan bidra med teknisk kompetanse, et bredt produktsortiment med over 1.000.000 artikler og logistikkløsninger. Dette for å oppnå de kvalitets- og kostnadsreduksjonsmål som skal til for å bli konkurransedyktig i et globalt, kostnadsfokusert marked, forteller Hoel.
Godt samarbeid

Administrerende direktør Andreas Hoel i Würth Industri.

Administrerende direktør Andreas Hoel i Würth Industri.

– Würth Norge har på sin side produkter og løsninger som passer alle typer fagfolk og som hjelper dem til å gjøre en god jobb. I produktspekteret finner vi blant annet verktøy, festemidler, kjemi, kapp og slip, verneutstyr, arbeidstøy og sko,  elektro, el- og luftmaskiner, slanger og kuplinger (hydraulikk) og bilrekvisita.
– Dette er første gang i Würth konsernets historie at det skjer en slik satsing, kommenterer Hoel. Den nye butikken vil ha et komplett sortiment innen blant annet auto, bygg/anlegg, mekanisk virksomhet, industri, marine og offshore.

– Vi utfyller hverandre på en måte som nærmer seg perfeksjonisme, understreker Oftedal.
Enkel, rask handel
–  Med de gode forbindelsene mellom Rogaland og Hordaland ser vi for oss hurtig levering, kvalitet og et godt samarbeidsklima, understreker Oftedal. Vi spør Oftedal om hva som er hemmeligheten bak Würth-suksessen.
– Da må jeg sitere vår grunnlegger: Der Kunde ist König! Kunden er kongen!
– Vi har en enorm styrke og slagkraft. Konsernet har rundt 70.000 medarbeidere, og vi har jobbet sammen lenge og knyttet til oss folk med kunnskaper og ferdigheter som er meget verdifulle, forteller Oftedal.

Leveringsikkerhet

– Det er de raske som slår de langsomme i tiden fremover. Det er ikke uten grunn vi etablerer et logistikksenter nær industrien i Rogaland og Hordaland. Vi har mange butikker i området, men denne som vi åpner 14. september, blir helt spesiell. Kombinasjonen av lokalt lager og store logistikksentere i Norge og Tyskland, reduserer kapitalbindingen for kundene våre.

– Vi har global tilstedeværelse og lokal service. Vi er der du er, understreker Hoel.
Møt opp – ta del i den historiske åpningen
Alle er hjertelig velkommen til åpningsfesten den 14. september i Martin Vagles vei 1 fra klokken 07.00 og ut over ettermiddagen. Den offisielle åpningen skjer klokken 14.00.

I tillegg til at man får oversikt over produktene, blir det mulighet til å prøve siste nytt inne verktøy, C-parts og tilbehør. Det blir taler, grilling og offisiell åpning av ordfører Reinert Kverneland. Vi skal heller ikke glemme at det er mange gode åpningstilbud og demonstrasjon av produkter og løsninger.
Program

13:00 – 16:00 Presentasjon av produkt- og logistikkløsninger på stands.

13:00 – 16:00 Servering av grillmat.

14:00 – 14:15 Velkommen ved Svein Oftedal  (Administrerende direktør Würth Norge) og

Andreas Hoel (Administrerende direktør Würth Industri).

14:15 – 14:45 Offisiell åpning og snorklipping v/ Sebastian Würth (Head of Business Unit Offshore, Würth) og ordfører Reinert Kverneland.

15:00 – 15:20 Presentasjon – Secure bolting v/ Morten Frydendal, Engineering Manager.

15:30 – 15:50 Presentasjon – Kostreduksjon og leveringssikkerhet v/ Jordi Somers, Head of Sales.

Gir industribedrifter mer vind i seilene

Salgssjef Jordi Somers kan allerede vise til fem store kunder på RFID-Kanbansystemet. – Det er stor rift etter disse kostnadsbesparende og effektive løsninger, kommenterer salgssjef Jordi Somers hos Würth Industri Norge AS.

Gir industribedrifter mer vind i seilene

– Hvis du fokuserer på bedriftens kjerneområde, og lar oss ta hånd om forbruksmateriell og festemidler, kan vi love at du vil merke lønnsomme endringer i produksjonsflyten, forteller salgssjef Jordi Somers hos Würth Industri Norge AS.

Han er trygg på at overgangen til en av Würth Industri Norge AS sine velprøvde RFID-Kanban løsninger vil gi norske industribedrifter mer vind i seilene.

Solid start
Det siste året er fem store kontrakter signert og RFID Kanban-systemer satt i drift hos veletablerte norske industribedrifter.
– Norsk produserende industri omfavner RFID-Kanban-systemet til Würth Industri Norge.
Jordi Somers står fjellstøtt på begge beina mens han snakker om forenkling, transparens, tillit samt problemfri og kostnadsbesparende håndtering av festemidler og forbruksmateriell.

Automatisk påfyll
Selskapets velprøvde RFID-KanBan-løsninger med utleie av containere som er ferdig innredet og fylt med avtalt, relevant innhold for å få jobben gjort, står for eksempel hos en rekke kunder. Hver eneste boks inneholder spesifikke byggevarer samt den omtalte RFID-brikken som sender melding til Würth Industri Norge når det er tomt. Da kommer Würth og fyller opp.

Maksimal leveringssikkerhet
– Våre RFID Kanban-kunder opplever problemfrie automatiserte bestillingsrutiner med presis levering av riktig produkt, til rett tid, riktig mengde, på rett sted i riktig kvalitet til riktig pris. Det er så enkelt at det grenser opp mot å være genialt, sier Somers.
Ute hos kunden står en veggreol med plastkasser. Hver og en av disse har forskjellig produksjonskritisk innhold samt en RFID radiobrikke. Så snart en kassen er tom, så kommer den ekstra kassen frem klar til bruk med sitt innhold. Den tomme enheten plasseres på toppen av reolen, radiosignalet avleses automatisk og bestilling av ny kasse med innhold er gjort. Det kan knapt bli enklere. Besparelsen er enorm sett i forhold til gammeldagse bestillingsrutiner med oppfølging av kanskje så mye som 30-40 ulike leverandører. Erfaringer fra kunder viser fra 30 til 60 % reduksjon i prosesskostnadene for innkjøp og logistikk .

Varige kostnadsreduksjoner
Det er gjerne i utfordrende tider at Lean produksjon trekkes frem i lyset. Og Somers kan si seg enig i at det skjer mer når markeder er i endring og bedrifter skal gjennom prosesser som gjerne innebærer kostnadsbesparende tiltak.
– Da er det viktig å gjøre tiltakene slik at de ikke bare sparer penger der og da, man kan gjerne tenke langsiktig å få en løsning som vil være både god, varig og bidra til å senke kostnader, gi høyere inntekter og besparelser over tid.

Klar til aksjon
Når penger skal spares har Würth Industri Norge gode kort på hånden.
– Innovative, modulære innkjøps- og logistikk-konsepter som skreddersys den enkelte kundes utfordring og hans behov sørger for skalerbarhet i henhold til markedssvingninger samt frigjøring av human kapital, cash og dermed styrking av bunnlinjen, forteller Somers.
Han legger til at med Würth, den ledende aktøren i industrien, og med de økonomiske og faglige muskler man har, får kundene en risikofri løsning for automatisert håndtering av sine behov for festemidler og forbruksmateriell.


– Vi implementerer systemet i samarbeid med bedriften din og gir videre støtte for produktstandardisering av festemidler og forbruksmateriell, forteller Jordi Somers, salgssjef hos Würth Industri Norge AS.
Klar for kostnadsreduksjon gjennom RFID-Kanban?

– Würth Industri Norge AS har siste kvartal installert den nyeste teknologien innenfor automatisert innkjøp og logistikk – RFID-Kanban. 5 store norske industribedrifter har tatt denne type løsning i bruk og flere forventes gjennom 2016 og årene som kommer. Würth Industri Service har hittil 1.500 slik installasjoner i Europa i dag.

Kanban-systemene som Würth Industri tilbyr under servicemerket CPS®KANBAN, hjelper bedriftene til å gjøre innkjøp, lageret og produksjonen mer kostnadseffektiv og oversiktlig.
– Våre systemer blir i hovedsak brukt av store industrikunder i produksjonen av produktene deres, forteller salgssjef Jordi Somers.

Er du klar?
Hvis følgende setning gjør deg varm om hjerterota, da er du trolig klar for å redusere kostnadene og øke effektiviteten i din produksjonsbedrift: Maksimal tilgjengelighet av den riktige artikkelen i den riktige mengden på det riktige stedet til riktig tid i produksjonsanlegget er alltid avgjørende. Spørsmålet for mange vil ikke være hvor mye de vil tjene på dette, men om de i dagens konkurransesituasjon kan la være.
Sparer tid – gjennom automatisk bestilling
Kort fortalt, når det forbrukes for eksempel skruer ute hos en kunde, og en av kassene blir tom, så plasseres denne på toppen av hyllesystemet. Det er alltid to eller flere kasser i systemet, så kunden vil aldri oppleve å gå tom. Ordre legges automatisk til slik at ny kasse er på vei fra hovedlageret i Tyskland,

RFID Kanban – et enkelt prinsipp
Prinsippet til Kanban-systemet, som har sin opprinnelse i Japan, er enkelt: det er et rullende to-kasser-system, som i motsetning til vanlige leveringsmetoder leverer festemidler og forbruksmateriell «just-in-time» direkte ved brukspunktet. Systemet har stort justeringspotensial hvis behovene endres, maksimal leverings- og forsyningssikkerhet og gir gevinst i redusert kapitalbinding.

Optimalisert vareflyt
Materialflyten i RFID Kanban-systemer styres via to eller flere kasser. Hver av disse har en etikett med strekkode og RFID-tag som spesifiserer kunden, lagerlokasjonen, artikkelen, kassen, partiet og kvantiteten mer detaljert.

– Hvert kasseomløp blir registrert og dokumentert, slik at vi kan gi kunden informasjon om statusen på produktene i RFID-Kanban -systemet når som helst. Dette er mulig ved hjelp av Kanban-administrasjonsprogramvaren som er utviklet internt, og vårt spesialiserte Kanban-logistikksenter i Bad Mergentheim (Tyskland).

Optimerer og forbedrer
Dataene brukes til å planlegge alle festeartikler og forbruksmateriell på produktene i Kanban ved å optimere lagerbeholdningsnivåer og sortiment, samt oppdatere statistiske data. Kunden kan også finne alle dataene online i sanntid ved hjelp av informasjonsplattformen CPS® Online. Dette gir systemet fullstendig transparens for kunde.

Teamwork og optimalisering
– Samtidig kan en rekke spesialiserte artikler, artikler produsert etter tegninger og bestemte varegrupper håndteres effektivt. Våre ansatte planlegger den spesifikke, kostnadsoptimerte løsningen i samråd med alle avdelingene. Vi implementerer systemet i samarbeid med bedriften din og gir videre støtte for produktstandardisering av festeartiklene og forbruksmateriellet, forteller Jordi Somers.
Viktig del av en global gigant

Würth Industri Norge AS er et frittstående selskap i Würth Gruppen som totalt omsetter for 10 mrd. EUR. Selskapet er en sterk partner i markedet for festeelement, teknikk og C-parts. Kundene finnes primært i produksjons-, offshore og byggeindustrien. Virksomheten har en omsetning på ca. 160 mill. NOK årlig, og beskjeftiger 43 personer. Hovedkontoret er lokalisert på Dokka, med avdelingskontor på Bryne og salgskontorer i Bergen, Ålesund og Kristiansand.

Würth Industri Norge AS sin kjernevirksomhet:

• Spesielle festemidler med sporbarhet, sertifikater og annen dokumentasjon.
• Skalerbare og skreddersydde logistikk og innkjøps løsninger for industri kunder.
• Produkt sortiment for industri med mer enn 1 000 000 produkter tilgjengelig.
• Prosess og leveringssikkerhet.
• Leveringsmulighet til prosjekter world wide.
• Løpende fokus på optimalisering gjennom prosess forbedring.

En global gigant
Würth Industrie Service er et internasjonalt selskap bygget på vekst og innovasjon. Vår trang til innovasjon, gleden av å implementere og konsekvensene av å etablere standardiserte prosesser i verdikjeden – er hva Würth Industrie Service står for.
• Würth Industri Services GmbH etablert I 1999 – datterselskap I Würth Groupe, 63 000 ansatte. Omsetning 10 mrd. EUR
• Würth Industri Norge AS ble etablert i 2014 – tidligere Arvid Nilsson Industri Norge AS
• Würth Industri Services GmbH har 4000 systemkunder world wide